כאשר אנו מסתכלים על קטע קוד, ניתן ללמוד הרבה מהמבנה הויזואלי שלו, עוד לפני שאנו קוראים את הקוד עצמו. ישנן צורות ומבנה טיפוסיים העשויים להצביע על בעיות עמוקות יותר.
בתקופה האחרונה נשמעים יותר ויותר דיווחים על ירידה ביכולות מנועי השפה והתשובות שלהם הופכות פחות אמינות.
הסבר אפשרי לתופעה הוא בעייה של "הזנה עצמית", בדומה למה שקרה ליוסריאן ב"מלכוד-22"
כנס Core C++ 2024 (ישראל) אמנם קצת באיחור, אבל סוף סוף מצאתי כמה דקות לכתוב על הכנס. בשבוע שעבר נערך בתל אביב הכנס השנתי הבינלאומי של קהילת ה-C++ בישראל, Core…
השבוע הוגשה טיוטת הצעה חדשה למימוש Generics בשפת Go. מה זה Generics ואיזה צורך זה פותר? כבר שנים רבות שהשפה סובלת מחוסר היכולת להגדיר פונקציות או מבנים אחרים שאינם מתבססים…
כבר הרבה שנים חלפו מאז הומצא הרעיון של "תכנות מונחה עצמים", ושפות תכנות רבות החליטו לאמץ את הגישה, לדחות אותה או לאמץ חלקים מסויימים ממנה ולהשאיר אחרים בחוץ. ועדיין, נדמה…
לפני כמה שבועות נערך כנס Core C++ Israel בפעם הראשונה. הכנס נערך במכללה האקדמית תל-אביב יפו, וכלל שלושה וחצי ימים של הרצאות וסדנאות. באופן טבעי, התמקדתי בעיקר בחלקים שיותר קרובים…
עקרונות ה-SOLID לפיתוח קוד יציב ודאי מוכרים לחלקכם. מה שלא בהכרח לימדו אתכם, הוא איך להפוך את העקרונות האלו למתודולוגית עבודה שהיא הרבה יותר פשוטה ואינטואיטיבית מאשר לזכור שמות של…
בעולם של היום, מחפשים במקומות רבים "Full Stack Developers", ובדרך כלל, מלווים את הכותרת ברשימה של אינספור טכנולוגיות שחשוב שהמועמד יכיר. ובכל זאת, בצוותים רבים מחפשים מפתחים שיהיו, עד כמה…
הייררכיה של טיפול בחריגות בפוסט הקודם דיברתי על הדרך הנכונה לנהל טיפול בחריגות (Exceptions). כעת, אפשר לדון בשאלה אילו חריגות לזרוק. איך ומה? טיפוסים: איזה טיפוס exception צריך לזרוק? האם להסתפק בסתם…
בפוסט הקודם דיברתי על כשלים במערכות תוכנה ברמות השונות. בפוסט הזה, אני מתמקד ברמת הנדסת התוכנה והקידוד עצמו. חריגות טיפול בחריגות (Exception Handling) הוא אחד מאבני היסוד של כל מערכת…